Łaska jest obecna przez cały czas. Łaska jest Jaźnią. Nie jest ona czymś, co można zdobyć. Należy jedynie poznać jej egzystencję. W ten sam sposób słońce jest czystą jasnością. Ono jest tutaj i świeci, a Ty przebywasz w jego świetle, mimo to, jeśli chcesz je poznać, musisz skierować wzrok w jego kierunku
i zobaczyć je. Podobnie, łaska może być odnaleziona tylko dzięki wysiłkowi, chociaż jest obecna tu i teraz.
*
Nie możemy osiągnąć Jaźni dzięki umysłowi nie wspomaganemu łaską Boga. *
Niewiedza na temat bezpośrednio, samo-objawiającej się łaski boskiej jest trudna do podważenia. Jeśli sowa nie widzi słońca oświetlającego cały świat, to czy jest to winą słońca? Czy powodem nie jest ułomność ptasiego wzroku?
*
Każde twoje pragnienie łaski jest spowodowane łaską już w Tobie pracującą. *
Łaska jest stała. Twój rozum jest zmienny. Co jest tego powodem?
Łaska nieustannie działa w Tobie. Nigdy nie jesteś poza jej zasięgiem. Ona zawsze jest tutaj.
*
Łaska jest nieprzerwanie obecna. Jesteś po szyję zanurzony w wodzie i wciąż płaczesz, prosząc o jej łyk. Beznamiętność, realizacja prawdy, zatopienie w Jaźni nie mogą być osiągnięte bez łaski guru. Lecz pamiętaj – praktyka jest koniecznością.
*
Łaska jest początkiem, środkiem i końcem.
*
Bóg, łaska i guru to synonimy obdarzone cechami wiekuistości i immanencji.
*
Najwyższą formą łaski jest cisza. Jest to również najwyższa upadesa (inicjacja).
*
Z powodu słabości umysłu, sami nie jesteśmy zdolni do wejścia w ciszę. Łaska jest niezbędna. Przywołać ją może służenie sadhu (mędrcowi).
*
Dla mnie nie ma różnicy. Łaska płynie jak ocean, który zawsze jest pełny. Każdy może czerpać z niego stosownie do własnych możliwości. Jak może ktoś, kto używa tylko kubka, narzekać, że nie jest w stanie wziąć tyle, ile inny, który używa słoja?
*
Tylko dzięki łasce Iśwary, myślisz o Iśwarze.
Dlaczego płaczesz nad brakiem miłosierdzia Pana? Nad czym tu szlochać? Zamiast lamentować, pozostań zrównoważony w Jaźni.