ŚRI RAMANA MAHARSHI o Imieniu w pouczeniach Namdeva

 

1. Niebo i piekło, cały Wszechświat przenika Imię. Któż może powiedzieć, do jakich głębin piekła i jakich wysokości raju Ono się rozprzestrzenia? Niewiedzący doświadcza 8,4 mln narodzin, nie pojmując istoty zjawisk. Namdev powiada, że Imię jest nieśmiertelne. Postaci są niezliczone, lecz Imię – jest wszystkim

2. Samo Imię – to forma. Nie ma różnicy między Imieniem i Postacią. Bóg zjawił się i przyjął Imię i Postać. Od tego czasu Imię ustanowiło Wedy. Wiedz, że nie ma mantry lepszej niż Imię. Ci, co twierdzą inaczej – są niewiedzący. Namdev mówi, że Imię to sam Keshava [Bóg]. Wiedzą o tym tylko oddani wielbiciele Boga.

3. Wszech-przenikającą naturę Imienia człowiek może pojąć tylko po odkryciu swojego „JA”. Bez tego nie można uzyskać wszech-przenikającego Imienia. Kiedy On zna Siebie, to znajduje Imię wszędzie. Widzieć Imię, jako różne od nazwanego Imieniem – znaczy stwarzać iluzję. Namdev głosi: „Pytajcie Świętych”.

4. Nikt nie może uświadomić sobie Imienia praktyką wiedzy, medytacją lub ascezą. Najpierw zaufaj Guru i poznaj, że JA samo w sobie jest Imieniem. Po odnalezieniu źródła JA, zanurz swoją indywidualność w samo-istniejącą i pozbawioną wszelkiej dwójni, Jedność. TO, przenikające poza dualnością i dvaytatity [przekraczania dualności], owo Imię przenika trzy światy. Imię TO Sam Parabrahman, gdzie nie istnieje, wywołane dwójnią, działanie.

Ta sama Idea zawarta jest w Biblii: „Na początku było Słowo, i Słowo było u Boga, i Słowo było BÓG”.