Z początku Lakshmana Sharma nie zamierzał publikować sanskryckiej wersji Ulladu Napadu, którą przygotował dla swojego własnego użytku, a tym bardziej nie miał zamiaru pisać objaśnień do nauk Sri Bhagavana.
Jednakże, pod koniec 1931 roku ukazała się książka pretendująca do miana komentarza nauk Sri Bhagavana. Kiedy Lakshmana Sharma ją przeczytał był tak zniesmaczony przedstawieniem w niej bardzo wypaczonego obrazu nauk Mistrza, że udał się do Sri Bhagavana i powiedział w modlitewnej postawie: „ Jeżeli twoje nauki są tak wypaczone jeszcze za twojego życia, co będzie w przyszłości? Czy ludzie nie będą myśleć, że to ty zaaprobowałeś tę książkę? Czy taka błędna interpretacja nie powinna zostać głośno potępiona?”.
Sri Bhagavan odpowiedział: „Zgodnie z czystością umysłu danej osoby (antahkarana) te same nauki są odbierane w różny sposób. Jeżeli uważasz, że możesz wyłożyć je lepiej, napisz swój własny komentarz”.
Zachęcony zatem przez Sri Bhagavana, Lakshmana Sharma zaczął pisać tamilski komentarz do Ulladu Napadu, który został po raz pierwszy opublikowany w 1936 roku, oraz Maha Yogę, którą opublikowano w roku 1937.
W późniejszym czasie Sri Bhagavan przyznał, że ze wszystkich dostępnych komentarzy do Ulladu Napadu ten Lakshmana Sharmy był najlepszy.