Śri Śiankaracharya
SZEŚć STROF O NIRWANIE
JA to nie rozum, nie intelekt, nie
indywidualność,
nie myśl, nie ciało a także nie jego przekształcenia.
Zmysły: słuch, powonienie, dotyk, wzrok – to nie JA.
Eter, Ogień, Ziemia i Powietrze – to nie JA.
JA – Sat-Czit-Ananda.
Szivoham! Szivoham! – JA to ON.
Prana i pięciorakie tchnienie życia – to nie JA.
Drobiny, części ciała, pięć kostiumów, organy działania
i obiekty doznawania – to nie JA.
JA – Sat-Czit-Ananda.
Szivoham! Szivoham! – JA to ON.
Nie ma we mnie awersji, ani lgnięcia, ani pożądania ani iluzji.
Wolny jestem od obowiązków i od uwolnienia.
Nie ma we mnie ani zawiści, ani egoizmu, ani Dharmy, ani Mokszy.
Nie jestem pragnieniem ani też obiektem pragnienia.
Ponieważ JA – Sat-Czit-Ananda.
Szivoham! Szivoham! – JA to ON.
JA nie jestem cnotą ani grzechem, ani radością, ani bólem.
Nie jestem wyniosłością świątyni, pism, rytuałów i pielgrzymowania.
JA nie jestem szczęśliwcem, ani radością, ani też obiektem radości.
Ponieważ JA – Sat-Czit-Ananda.
Szivoham! Szivoham! JA to ON.
Nie ma we mnie rozróżnienia kast, ani śmierci, ani lęku przed nią,
Nie ma też czasu, gdy się rodziłem i miałem ojców,
przyjaciół, krewnych, nauczyciela bądź uczniów.
Ponieważ Ja – Sat-Czit-Ananda.
Szivoham! Szivoham! JA to ON.
JA – nie jestem wyzwalającym się ani poznającym.
Zmysły i czucia mnie nie dotyczą.
Jestem bez-formy i bez-granic, poza-przestrzenny i poza-czasem.
JA to korzeń i pień Wszechświata.
JA przebywam we wszelkiej rzeczy.
Ponieważ JA – Sat-Czit-Ananda.
Szivoham! Szivoham! JA to ON
tekst polski – LZ
www.logonia.org